ANMELDELSE: ★★★★ "Helt ualmindelig fin bog" - Stræk din krop mod min er blevet anmeldt i Kristeligt Dagblad

Stræk din krop mod min af Charlotte Strandgaard og Johanne Kirstine Fall modtager fire stjerner og en flot anmeldelse i Kristeligt Dagblad i dag! Læs et uddrag af anmeldelsen her:

"Bevægende brevveksling viser, hvordan et venskab kan opstå gennem sproget, når det strømmer fra de fintfølende og frygtløse forfattere Charlotte Strandgaard og Johanne Kirstine Fall.

Der er præcis et halvt århundrede mellem dem, Charlotte Strandgaard og Johanne Kirstine Fall, født henholdsvis 1943 og 1993, og allerede den første gang, de mødtes, følte de slægtskab, genkendelse og sympati, som de fortæller om i forordet til brevvekslingen "Stræk din krop mod min".

De blev enige om, at de en dag ville skrive en bog sammen, hvor de kunne udforske, hvordan kroppen kan gestalte sig gennem litteraturen, og nu er den her. Heldigvis. For den er ualmindeligt fin. I begyndelsen lidt vel stramt spændt ud i sit koncept med en hensigt, som læseren aldrig bliver i tvivl om, og en krop, som sine steder bliver tvunget lidt bastant ind i teksten.

Brevene lægger således lidt tøvende fra land, men folder sig hurtigt ud, originalt og organisk med Charlotte Strandgaard i den naturlige nestors rolle. Det er hende, der sender søgende spørgsmål afsted, der bliver grebet af hendes yngre kollegas på en gang sikre og skrøbelige pen, og bogen udvikler sig langsomt og smukt til en fortælling om et venskab, der vokser af de betroelser, som de to forfattere forærer hinanden, på tværs af tid og sted"

Læs hele anmeldelsen her.